Select Page

hujo

Humanistische Jongeren

Jaar:2017
Opdrachtgever:Hujo.be
Locatie:Brussel, België
Branding | Illustratie | Multimedia | Webdesign

Hujo (Humanistische Jongeren) is een Belgische organisatie dat leerzame evenementen voor jongeren organiseert rond humanistische waarden. Denk hierbij aan debatwedstrijden, filosofieworkshops, programeer cursussen en zomerkampen waar je leert een robot te bouwen.

In 2017 werd aan mij gevraagd om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen, en sindsdien word ik regelmatig gevraagd uitingen voor ze te ontwerpen.

Het nieuwe beeldmerk voor Hujo is een combinatie van de humanistische “Happy Human”  en een dynamisch vuurtje. De Happy Human accentueert de humanistische inslag van de organisatie, waar het vuurtje het rebelse en speelse karakter  van de organisatie weergeeft. De combinatie kan ook worden gezien als een kampvuurtje dat verwijst naar de gezamenlijke activiteiten en workshops van Hujo, maar ook naar het verlichtende karakter van de organisatie die jongeren graag aanzet kritisch te denken.

 

wat zegt deze opdrachtgever over drx-design?

” Warm aan te bevelen! Ik heb Roberto al meerdere keren ingeschakeld als freelance grafisch ontwerper voor verschillende projecten. Eerst kleinere opdrachten, maar na keer op keer tevreden te zijn over de resultaten besloten we vorig jaar de volledige huisstijlswitch van Hujo (de Humanistische Jongeren) aan hem toe te vertrouwen. Het was een aangenaam proces om met Roberto door te maken: in alle eerlijkheid en openheid kwamen we tot een een volledige rebranding waar we ons met de hele organisatie op dit moment fier achter scharen. “

Stefaan van Parys

Marketing & Communicatieverantwoordelijke, Hujo.be

Vragen?

Geïnteresseerd in mijn werk, of voor een andere reden contact opnemen?

Vul het contactformulier hiernaast in en ik zal z.s.m. contact met je opnemen!